סיוע בבניית שיטות ניהול נכונות בארגון

כל ארגון שם לו את מטרותיו כנר לרגליו ופועל על מנת להשיגם,ייתכן שמדובר בארגונים למטרות רווח וייתכן גם שמדובר בארגונים שאינם למטרות רווח,כל ארגון ולא משנה מה גודלו יוצר אצלו תהליכים מובנים המושפעים ממטרות הארגון, מטרות הארגון יכולות להיות שונות על אף שהתהליכים יהיו דומים .

בעבר סברו כי המטרה המרכזית של ארגון עסקי למטרת רווח, היא רווח לבעלי המניות, כיום רווחת הגישה כי קודם יש לדאוג לרווחת הארגון ,התפתחות החברה ורווחת העובדים . רווחי החברה הלא מחולקים נותרים בחברה וגורמים להתפתחות גדולה יותר של החברה , משאבי החברה מנוצלים להתפתחותה הפנימית של החברה מה שמביא להאצת התפתחותה של החברה .

מדדים לבדיקת איכות הניהול בארגון

דוח רווח והפסד, מהווה מדד ביצועי עבור ארגון השם לו למטרותיו מטרת רווח (כל עסק רגיל ),אבל הרעיון כי רווח הוא מטרתו היחידה של הארגון מטעה,ברב המקרים הרווחים הם החמצן ותנאי הכרחי להמשך קיומו של העסק אך אין הם מטרתו העיקרית (כאמור המטרה העיקרית היא התפתחות הארגון ).

דוח הרווח- והפסד: הוא אחד המדדים הכלליים שלפיהם נבחנים "הישגי" הארגון, אמנם במקרים רבים הרווחים הם תנאי הכרחי להמשך קיומה של החברה, אך אין הם מטרתה, כמו לאדם החייב לאכול מידי יום אך המזון אינו מטרתו הוא האמצעי להשיג את מטרתו .

מהי יתרת הרווח שצריכה להיוותר בארגון האם היא צריכה להיות מכסימלית ? טענה הנשמעת לעתים קרובות, מובן שלא! גם ה"רווח" צריך להיות אופטימאלי,יש לקחת בחשבון את הקצב הרצוי של הגידול וההתפתחות, וכן את מידת הסיכון שהארגון צופה לו בעתיד,כגון שינויי שוק ,ומחירים וכדו' , ארגון הפועל בתנאי וודאות גבוהה יותר (כגון: במקרה שיש בידיו חוזים ארוכי טווח עם גופים יציבים ומהימנים), יכול להסתפק ביתרה רווח קטנה יותר מארגון הפועל בתנאי וודאות נמוכה.

כל ארגון יוצר אצלו תהליכים מובנים,תהליכים אלה נוצרים על ידי יצירת תרבות ארגונית.תרבות ארגונית היא מכלול היחסים בין הארגון פנימה ובין כל אחד מחברי הארגון לחברו.
ובין הארגון כלפי חוץ לדוגמה,כלפי ספקים,כלפי רשויות כלפי גופים חיצוניים עימם עומד הארגון בקשר .

תרבות ארגונית טובה יוצרת ארגון יעיל ,שיטות ניהול וארגון הם לחם חוקו של כל ארגון,כחלק מהתרבות הארגונית,הרי לא יתכן כי פעם נבצע התקשרות מאושרת עם ספק בצורה אחת ופעם בצורה אחרת ,צריכים להתקיים כללים אחידים לביצוע כל פעולת התקשרות עם ספק, או לדוגמה כאשר מדובר על אשראי לקוחות יש רק גורם אחד שאמור לאשר את גובהה האשראי,תוך בחינת מצבו הכולל של הלקוח וכמובן תוך ביצוע בדיקות נוספות במערכת הבנקאית אבל לא שני אנשים יבצעו את אותה פעולה זה כבר יגרום לבלבול.

ניסיוני הרב במערכות חשבונאיות וכספיות,יעזור לי לפתח יחד איתכם בתור רואה החשבון שלכם, סט של נהלים שיעזרו ביצירת תרבות ארגונית ושיטות ארגון וניהול מתקדמות.מה שייצור רווחה ארגונית.

דוח תזרים מזומנים

›› עמוד ראשי

יש מי שדואג לכם!

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: