ביקורת חקירתית פנימית בחברות

ביקורת פנימית :לעומת ביקורת החשבונות החיצונית שתוצרתה דוח רואה החשבון המבקר,המחויב על פי חוק ואינה בהכרח עשויה לחשוף מעילות ואי סדרים בגוף המבוקר.הביקורת והבדיקה הפנימית נעשית מלכתחילה מתוך מטרה לוודא שנוהלי העבודה בארגון יעילים דיים כדי להקשות על ביצוע מעילות או היווצרות אי סדרים,מטרת הביקורת הפנימית היא להפנות את צומת הלב של המנהלים והעובדים בארגון לסיכונים בתפקוד הארגון ולצורך בשיפור הבקרות הניהוליות/תפעוליות כדי לצמצם סיכונים אלו.

ניתוח הסיכונים והבקרות נועד כדי להקטין עד כמה שניתן למינימום האפשרי את רמות הסיכונים שהארגון חשוף אליהם בעבודתו השוטפת .
בקרות ניהוליות כוללות גם תרבות ארגונית מתאימה, מדיניות אחידה,קביעת אחריות וסמכויות, סט נהלים המותאם לשינויים, בקרות המובנות בתהליכי העבודה השוטפים של הארגון, בקרות ממוחשבות מתאימות ועוד.

ביקורת חקירתית: מתחלקת בעיקר לשתי קטגוריות מניעת מעשי הונאה ,וגילוי הונאות בתאגידים. במרבית המקרים ביקורת חקירתית היא ביקורת נקודתית אשר באה לאשש או להפריך חשדות לפעולות חריגות בחברה.

להזמנת ביקורת חקירתית מקצועית התקשרו אלינו ונשמח לסייע: 050-8004-340

תפקיד המבקר החוקר הוא בחינת תהליכי העבודה בארגון, עריכת סקרים לחשיפת הונאות, ניתוח שיטת ההונאה, ולבסוף – כימות הנזק שנגרם לחברה או לעסק.

›› עמוד ראשי

יש מי שדואג לכם!

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: