הערכת שווי חברה

זקוקים לשירותי הערכת שווי חברה מכל סוג?

פנו עוד היום אל משרד רואה חשבון ניצן לזרוב המתמחה בתהליך הערכת שווי לחברות פרטיות או חברות בבעלות משותפת, וכן מספק מעטפת של שירותי ראיית חשבון נוספים.

התקשרו אלינו ונשמח לסייע: 050-8004-340

ישנם מקרים בהם נדרשת הערכת שווי לחברה לעסק או לעסקה חד פעמית. הערכה זו מבוצעת לרוב על ידי רואה חשבון המתמחה בתחום. הערכת שווי של חברה נעשית בדרך כלל לצורך רכישת מניות (כלומר במקרה ל כניסת משקיע חדש), לצורך השקעה בעסק חדש, או לצורך חלוקה נוספת של מניות (הנפקת מניות).

כמו כן נדרשת הערכת שויי במקרים של מיזוג חברות, פיצול חברות, מכירת חלק מפעילותה של חברה או לצורך ערעור על שומות מס. הערכת שווי מקובלת גם בהליך גירושין של זוג כאשר לאחד מבני הזוג קיימת החזקה במניות של חברה כאשר האחזקה במניות מהווה רכוש משותף של הזוג.

יועץ מס ורואה חשבון

משרד רואה חשבון ניצן לזרוב מתמחה בהערכת שווי לחברות. התקשרו אלינו: 050-8004-340

תהליך הערכת שווי חברה על ידי רואה חשבון 

בדרך כלל בתהליך של הערכת שווי חברה מקובל מהלך של הגשת כל החומר לרואה החשבון שלכם, כולל מאזנים, דוחות מרשם החברות על בעלי המניות והשעבודים שנטל העסק המיועד להשקעה. כל החומר מועבר לסקירה של רואה החשבון שלכם.

בשלב הבא של הערכת שווי מקובל מהלך של שאלונים או שיחות בין רואה החשבון שלכם, ובין רואה החשבון של העסק המיועד להשקעה, במטרה להגיעה למסקנה באשר לנאותות המצגים הכלולים של העסק המיועד להשקעה, (בדיקת נאותות).

הערכת שווי חברה

שיטות להערכת שווי חברות

לאחר בחינה מעמיקה של כל הנתונים, מגיע שלב החישובים. הערכת שווי יכולה להיעשות על ידי מספר שיטות מקובלות, שיטת המכפיל, שיטת שווי הנכסים, שיטת היוון תזרימי מזומן עתידי.

שיטת DCF

השיטה המקובלת ביותר היא D.C.F) DISCOUNTED CASH FLOW). על פי שיטה זו מהוונים את זרמי המזומנים העתידים, במטרה להגיע לשווי הכלכלי של העסק המיועד להשקעה (מניחים הנחות של גידול סביר תחת הבסיס של הגידול והתפתחות העסק בעתיד, על סמך נתונתי התפתחות בעבר). התוצאה המתקבלת מהחישוב היא שווי העסק/העסקה במונחים כלכליים.

שיטת חישוב ההכנסות

שיטת הכנסות (Income Approach): שיטה זו מעריכה את שווי החברה על בסיס הכנסותיה העתידיות. שיטת זו מבוססת על ההנחה שהחברה היא עסק המייצר הכנסות, ושהשווי שלה נקבע על בסיס היכולת שלה לייצר הכנסות אלו בעתיד.

שיטת הערכת הון

שיטת ההון (Asset Approach): שיטה זו מעריכה את שווי החברה על בסיס שווי הנכסים שלה, בניכוי חובותיה. שיטת זו מבוססת על ההנחה שהחברה היא ערימה של נכסים, ושהשווי שלה נקבע על בסיס שווי הנכסים הללו.

תוכן עניינים

יש מי שדואג לכם!

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: