רכישת עסק קיים – מה לבדוק לפני העסקה

במארג המורכב של רכישות עסקיות וביניהן רכישת עסקים כלעצמן, ישן מספר בדיקות שאין לוותר עליהן.
בדיקות כמו: ההיסטוריה פיננסית של אותו העסק או סקירה של מצבת העובדים בכל זמן נתון עשויים לתת לכם הרוכשים מידע ראשוני לגבי אותו עסק או חברה.

כמו כן, בדיקת נאותות עומדת כמגן בלתי מעורער מפני התחייבויות בלתי צפויות והחלטות השקעה גרועות. זהו התהליך החיוני שבו משקיעים ובעלים פוטנציאליים מקבלים מבט שקוף לתוך פעולתה הפנימית של החברה.

מרכיבים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בתהליך הרכישה

כאשר מתעמקים בשלל המרכיבים שיש לקחת בחשבון, ישנם היבטים רבים שיש לבחון לעומק כדי להבטיח הערכה יסודית.
הטבלה הבאה מתארת מרכיבים מרכזיים שחובה להעריך במהלך תהליך הרכישה.

אלמנטתיאורמידע רלוונטי שעשוי להיחשף
היסטוריה של החברהתובנות לגבי הקמת החברה, אבני דרך מרכזיות וביצועים היסטוריים.עוזר להבין את מסלול הצמיחה ואת הביצועים העתידיים הפוטנציאליים.
ניתוח שוקהערכת הענף, גודל השוק, התחרות ונתח השוק.חיוני להערכת מעמדה והפוטנציאל של החברה בתעשייה.
סקירת עובדים והנהלההערכת מבנה כוח האדם וצוות ההנהלה, איכותו ויציבותו.מספק תובנות לגבי יכולות המנהיגות וכוח העבודה של החברה.
קניין רוחניסקירת פטנטים, סימני מסחר, זכויות יוצרים וקניין רוחני אחר בבעלות החברה.חיוני להבנת הנכסים הייחודיים של החברה ולהגנה על חדשנות.
בדיקת נאותות של לקוחות וספקיםניתוח הלקוחות והספקים המרכזיים של החברה, לרבות חוזים וקשרים.מזהה סיכוני תלות ואת חוזקן של שותפויות עסקיות.
התחייבויות מותנותזיהוי התחייבויות פוטנציאליות שאינן קיימות בדוחות הכספיים.חושף סיכונים נסתרים שעלולים להשפיע באופן קריטי על הערך והתפעול של העסק לאחר הרכישה.

כפי שהודגש קודם לכן, אל תתפתו לוותר על כל הבדיקות הנדרשות לפני הרכישה. ויתור שכזה עלול להיות בעלת השלכות כלכליות ומשפטיות חמורות, מה שהופך את ההשקעה לדומה להפלגה במים בוגדניים ללא מצפן.
לכן, על משקיעים זהירים קבלת ההחלטות שלהם, להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ולהבטיח שכל היבט של הרכישה נבדק ביסודיות ומבוסס.

יש מי שדואג לכם!

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: