הלוואות לעסקים – מינוף לצמיחה עסקית

הלוואות לעסקים הן דרך מצוינת להצמיח את החברה שלך ולהפוך אותה לרווחית יותר. הן יכוליות לעזור לך לממן התרחבות, לקנות ציוד חדש או אפילו להעסיק עובדים חדשים.

בנקים ומוסדות הלוואות מעניקים הלוואות לעסקים ולחברות בכל הגדלים. אפשר לבקש הלוואה לעסק מהבנק שכבר יש לך חשבון בו או מבנק אחר.

הלוואות לעסקים, מדוע זה חשוב לעסקים קטנים?

הלוואות לעסקים הן צורת מימון לעסק. הן מגיעות בצורות שונות וניתן להשתמש בהם למטרות שונות.

הלוואות הכרחיות לעסקים קטנים לצמוח ולשגשג. הן הדרך הטובה ביותר עבור עסקים קטנים להשיג את ההון שהם צריכים כדי להרחיב את הפעילות שלהם ולבצע השקעות בעסק שלהם.

לדוגמא, בעל עסק קטן בענף הבנייה יכול למלא את מסגרת האשראי שלו עם הלוואה לעסקים ולהשקיע במחפר חדש כדי לייעל ולצמוח את החברה שלו. כאשר האלטרנטיבה שעומדת בפניו מבחינת ניהול התזרים שלו ללא ההלוואה, היא לחכות לחודש הבא לרכישת המחפר.
עם זאת, ללא ההלוואה יתכן שלא יהיו מספיק כספים בחשבון הבנק לכיסוי הוצאות במהלך פרק זמן זה. מצב זה עשוי לאלץ את בעל העסק לבחור בין תשלום חשבונות לבין הרחבת העסק שלו.

הדרך הטובה ביותר לקבל הלוואה לעסק

הזכאות להלוואה לעסק לא תמיד פשוטה וקבלת אישור להלוואה לעסק לא תמיד קלה.

יש כמה דברים שונים שחשוב לעשות על מנת לוודא זכאות להלוואה עסקית.
קודם כל, כדאי לוודא שדירוג האשראי שלכם גבוה. אם דירוג האשראי לא מספיק גבוה, יהיה קשה לקבל אישור להלוואה. צריך שיהיו לעסק גם סוג של בטחונות כדי לקבל אישור להלוואה. זה יכול לכלול את הבית או המכונית שבבעלותך, או משהו אחר בעל ערך שאתה יכול להשתמש בו כבטוחה במידת הצורך.
בנוסף, אתה כבעל עסקת תידרש גם להראות בקרה תקציבית נכונה של הרקורד הפיננסי שלך כדי לראות אם יש סימנים לניהול כושל או היסטוריית אשראי גרועה.

לפני הגשת בקשה להלוואה לעסק, עליך להבין איזה סוג הלוואה אתה רוצה. הלוואת הקמת עסק עשויה רק לדרוש בקשה ואימות של מסמכי החברה שלך, בעוד בנק מסחרי גדול יותר עשוי לדרוש בטחונות וחובות מובטחים בנוסף למידע פיננסי אחר.
כדאי גם לקחת בחשבון שלצורך האישור ידרש מכם גם להראות לגוף המלווה כיצד הרעיון העסקי שלך יצליח.

אם אושרה לך הלוואה לעסק, זה יקדם אותך שלב אחד קדימה לקראת התוכנית העסקית שלך שתוכל לבדוק כמה אתה יכול להרשות לעצמך ללוות ולוודא שההלוואה אכן משתלמת עבורך.

 

מהם הסוגים השונים של הלוואות לעסקים ומי זכאי?

הלוואות לעסקים הן הלוואות ייעודיות למטרות מסויימות, לרוב הן משמשות לרכישת ציוד או למימון צרכי הון חוזר.

בדרך כלל משתמשים בהלוואות לעסקים קטנים כאשר לעסק אין מספיק בטחונות כדי לזכות בהלוואה בנקאית קונבנציונלית. הלוואות SBA הן סוג של הלוואות לעסקים קטנים המגובה על ידי הממשלה, מה שאומר שיש לה ריביות נמוכות יותר ודרישות מקלות יותר מאשר סוגים אחרים של הלוואות לעסקים קטנים. הלוואות SBA בטוחות יחסית מכיוון שרוב הריביות נקבעות על ידי הממשלה ויש סכום מקסימלי שאתה רשאי ללוות.

ישנם שני סוגים עיקריים של הלוואות לעסקים קטנים:
הלוואה מובטחת בנכס או בנכסים היא הסוג הנפוץ ביותר של הלוואות לעסקים קטנים. המלווה יקבל את הנכס או הנכסים כבטוחה להלוואה במקרה שלא תחזיר אותה לפי לוח ההחזרים שלך.
הלוואה לא מובטחת אינה מסתמכת על ערבות מנכס ספציפי אלא מסתמכת על כושר האשראי שלך.

סוגים אחרים של הלוואות לעסקים קטנים כוללים:
מיקרו הלוואה: הלוואה מיקרו היא בדרך כלל הלוואה לטווח קצר שיכולה לשמש למימון עלויות תפעול כלליות כגון שיווק, שכירות או מלאי.
ליסינג ציוד: הלוואה מסוג זה מספקת מימון לציוד שניתן להשתמש בו בעסק שלך.

אילו גורמים משפיעים על אישור סכום ההלוואה המבוקש שלי?

סכום הכסף המקסימלי ששבעל עסק יכול ללוות מהבנק נקבע על ידי הגורמים הבאים:

  •  גודל העסק שלך ונפח המחזור החודשי שלו

  •  היסטוריית האשראי שלך.

  •  הבטחונות שלך (נכסים).

  •  התוכנית העסקית שלך.

  •  מספר וסוג ההלוואות שביקשתם ב-12 החודשים האחרונים.

חשיבות הליווי של רואה חשבון בלקיחת הלוואה לעסקים

אם אתם חושבים לקחת הלוואה לעסק, אז כדאי להתייעץ עם רואה חשבון כדי לוודא שההלוואה תשמש את הסיבות הנכונות, ויעזור לכם לעשות תחשיב מדויק של כדאיות ההלוואה מול המטרה לשמה היא נועדה.

רואה חשבון מקצועי יכול לעזור לכם להחליט אם יש להשתמש בכסף לפרויקט ספציפי או להחזר חוב קיים. הם גם יעזרו לך להחליט אם החברה שלך שווה ללוות ממנה ומה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

רואה החשבון יבקש מבעל העסק לספק מידע ומסמכים פיננסיים. לאחר מכן הם ידונו בתנאי ההלוואה, שיעורי הריבית ותוכניות ההחזר.
לאחר מכן יציג רואה החשבון את תקציר הסכם ההלוואה לעיון ואישור בעל העסק.

יש מי שדואג לכם!

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: