רואה חשבון לחברות

על פי הוראות ניהול ספרים חלה החובה על חברות מעל מחזור כספי מסוים וכמות מסויימת של מספר מועסקים, לנהל הנהלת חשבונות כפולה. על פי חוק החברות, כל חברה חייבת למנות רואה חשבון המתמחה בתחום החברות. תפקידו של רואה החשבון הוא לבקר את הוצאת הדוחות הכספיים, וזאת משום שעל כל חברה בישראל מוטלת החובה להגיש דוחות כספיים מידי תקופה. בחברה פרטית יש להגיש את הדוחות אחת לשנה, ובחברה ציבורית אחת לרבעון.

הגשת דוחות כספיים על ידי רואה חשבון לחברות

רואה חשבון בפתח תקווה

תפקידו של רואה החשבון של החברה הוא לוודא את תקינותם של הדוחות הכספיים של אותה החברה. הדוחות מבוקרים על ידי רואה החשבון והוא מחווה את דעתו על כל הדוחות. חוות הדעת המצורפת לדוחות הכספיים בהקשר של תוצאותיה של הביקורת אשר ערך רואה החשבון,  נמסרת בצירוף כל הדוחות הכספיים המבוקרים לרשויות המס ולרשם החברות (מאזן בלבד). חברות ציבוריות מחוייבות למסור את הדין וחשבון המלא לרשות לניירות ערך, (הדו"ח מפורסם באתר הבורסה) וכמובן שגם לבנקים ולגורמים נוספים במידת הצורך.
על פי חוק החברות בישראל – על כל חברה מוטלת החובה לקיום אסיפה שנתית לאישור הדוחות הכספיים, ולמינוי רואה חשבון מבקר לשנת הכספים הבאה. כמו כן קיימת חובת תשלום של אגרה שנתית לרשם החברות.

רואה חשבון לחברות - משרד רואי חשבון ניצן לזרוב

משרד רואי חשבון ניצן לזרוב מתמחה ביעוץ לחברות קטנות בינוניות וגדולות. ליווי החברות כולל ניתוח צרכי אשראי ,הכנת דוחות כספיים, ייצוג במס הכנסה , יעוץ לגבי מיסים ועוד.

ליצירת קשר עם המשרד ועם ניצן התקשרו: 050-8004-340

רואה חשבון ניצן לזרוב

מדוע כדאי לחברות להעזר בשירותי ראיית חשבון 

בישראל מקור ההכנסה הגדול ביותר של המדינה מגיע ממיסוי. מיסוי לכל סוגיו הינו מקור הכנסה אדיר המממן את עלות הביטחון של המדינה, ניהול המשק , מערכת הבריאות, החינוך ושאר השירותים לאזרח. בישראל נוצר מצב שמי שעליו נופל רוב הנטל – מי משלם את מרבית המיסים זהו  המגזר העסקי  ובו חברות גדולות, עסקים וחברות קטנות. אולם, לא רק חברות משלמות מיסים גבוהים. גם עצמאיים משלמים מס וכן גם האזרח הקטן. רואה חשבון או יועץ מס אשר בקי בתחום המיסוי בישראל יכול לחסוך לחברה גדולה כסף רב ולפתור לחברה בעיות של תכנון ניהול מס שנתי לא נכון.

שירותי ראיית חשבון לחברות ועסקים:

  • ביקורת דוחות כספיים לחברות
  • יצירת דוחות שנתיים לחברות
  • סקירת דוחות כספיים לחברות ועסקים
  • בידוק פנימי לחברות
חישוב מיסוי

המצבים בהם מומלץ להפוך עסק לחברה בע"מ, הינם ראשית כאשר הכנסות העסק עלו בצורה משמעותית והרווח החודשי חצה את רף ה25 אלף ש"ח לחודש.  מצבים נוספים הם כאשר לעסק נכנס שותף חדש, או שהעסק כבר שייך למספר שותפים.   

סיבה נוספת להפוך עסק לחברה בע"מ, הוא עניין המיתוג והנראות שלו:  כאשר לקוחות רואים עסק שהינו רשום כ"חברה בע"מ", הם מתייחסים אליו בצורה רצינית יותר ונוטים להעדיף להתקשר איתו מאשר עם עסק שהינו "רק" עוסק מורשה ונתפס כעסק קטן.

ניהול נכון יכול לחסוך הוצאות מיותרות והוא מקטין את ההוצאות על מיסים בצורה משמעותית . ניהול לא נכון ולא מקצועי יכול גם להביא להסתבכות פלילית לכן בחברה גדולה או אפילו בחברות בינוניות וקטנות מאוד מומלץ לשכור את  שרותיו של משרד רואי חשבון מקצועי או של יועץ מס מנוסה אשר העלות שלו זניחה לעומת התועלת –  החיסכון במס השנתי שהוא יכול להשיג.

רואה החשבון של החברה אחראי על מספר תחומים: בשלב הקמת החברה יסייע רואה החשבון בפתיחת החברה מול רשויות המיסים ובתכנון פיננסי של ההתנהלות החזויה. כמו כן מקים רואה החשבון את תחום ניהול הספרים של החברה.  לאחר פיחת החברה או בתחילת עבודה עם חברה קיימת, לוקח רואה החשבון אחריות מלאה על כל הניהול הפיננסי של החברה ועל כל תחום ראיית החשבון והקשר מול רשויות המס השונות וגם מול בעלי החברה לצורך מעקב על ניהול תקין.

התשובה היא חיובית: כל חברה מחוייבת על פי חוק החברות לעבוד עם רואה חשבון. כמו כן, קשה מאוד לחברה לעבוד ללא רואה חשבון, מפני שניהול חברה דורש אישורים מסוגים שונים. כמו כן הדוחות השנתיים יכולים להיות מוגשים רק על ידי רואה חשבון.

רוצים לחזור לחלקים מעניינים במאמר?

יש מי שדואג לכם!

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: